Přeskočit na hlavní obsah

Co mě rozpaluje do běla - Deníčky emimino

Nevím proč mám potřebu se týrat. Ale čas od času zajdu emimino. Stránka, která je kapitolou sama o sobě a těhotným bych ji zakázala. Nicméně, "ráda" si čtu porodní deníčky, kde ženy popisují jejich porod. Ano, dost často jsou plné nepřeností anebo úsměvné, ale jsou to prostě vyprávění jedntlivých žen, jak to ony viděly, jak to ony vnímaly a cítily. 
Co mě totálně absolutně rozčiluje je, že se pokaždé najde někdo, kdo v komentářích hodnotí stylistickou formu, zábavnost, logickou návaznost a gramatiku. Ty jo! To musí být totální trollové! (Zároveň lituju, že mě nenapadlo dřív to taky dělat.) Nechápu, co to má za smysl. Myslím, že normální je reagovat ve smyslu - "Gratuluju k miminku" "Ještě štěstí, že i přes to všechno, jste oba dva v pořádku" a tak. A ne - "Některé části se mi špatně četly..." "V tomhle případě bych zvolila jiné slovní spojení" "Máte špatně i/y" "Závěr byl nudný a nicneříkající" "Přišlo mi to chaotické"...jako wtf, kde to jsme? Asi budu muset napsat Danovi Brownovi, že se mi Šifra mistra Leonarda strašně blbě četla, že má na mě moc jednoduchý a chaotický věty a že film je stejně lepší! 
Porod je tak strašně osobní a intimní věc...přijde mi v pořádku, když má někdo tu potřebu, o něm psát. Ale každý to vnímá jinak a ne každý je rozený spisovatel. Ještě navíc je porod ovlivněn tolika emocemi a prostě neuchopitelný. Každý má právo napsat to tak, jak to cítí, bez toho aniž by někdo hodnotil stylistiku. Vždyť to ty lidi nikdo s pistolí u hlavy nenutí číst! Pokud k tomu, že se stal zázrak jakože se narodilo dítě, nemám co říct pozitivního (nebo se nechci té ženy zastat a osočovat personál z chyb), tak neřikám nic! O tom, když někdo píše takovéhle komentáře k deníčkům o samovolných potratech, k tomu už se ani nevyjadřuju. Na emimino chodím celkem dlouho, dřív to tak nebylo, nevím, co se teď s lidmi děje. 
No nic, to jsem si jen potřebovala postěžovat na věc, co mě fakt stojí hodně sil se udržet a nereagovat. Ač si myslím, že i jako porodní asistentka bych v diskuzi s trolly neobstála. 
Co si o tom myslíte vy?



Komentáře

  1. As well, it truly is problematic so that you can leap within setting out devoid of carried out many prelimiary assist among the list of some other methods. https://imgur.com/a/vcErudM https://imgur.com/a/S9XG9TN https://imgur.com/a/I9LuZN4 https://imgur.com/a/7BDk72f https://imgur.com/a/ygNdLUF https://imgur.com/a/ihCBngh https://imgur.com/a/bSx6Wlf

    OdpovědětVymazat
  2. Mě na to navedla jedna kamarádka a taky jsem z toho teda docela kvetla. Nakonec jsem to přestala číst a raději si našla jiný relax a chodila do kombinované sauny, alespoň teda dokud to šlo a nevadilo mi to na motání hlavy. No... prostě názory některých maminek jsou... fakt zvláštní. :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Populární příspěvky z tohoto blogu

Masáž hráze v těhotenství

Až 85% žen při prvním porodu utrpí nějaký typ poranění, přičemž toto poranění má mnohdy dlouhodobé následky, zvlášť pokud se jednalo o poranění třetího nebo čtvrtého stupně (nastává cca v 0,5-10%) anebo epiziotomii (jejíž rutinní používání není již dlouhou dobu doporučováno!) Rizikové faktory pro poranění jsou: abnormální polohy plodu, operační vag.porod, překotný porod, makrosomie plodu, obezita matky, nulipara, pokročilý věk matky  Poranění třetího a čtvrtého stupně je spojeno s rozestupem rány, močovou inkontinencí, dyspareunií, anální inkontinencí, fistulemi, prolapsem pánevních orgánů.  A ani nemusíme zmiňovat psychické trauma. Mnoho žen ze strachu z poranění žádá císařský řez (ačkoliv bolest přetrvávající více než jeden rok je častější u žen po SC než po vaginálním porodu - 22% vs 8%). (4) Masáž hráze zvyšuje relaxaci svalů a prokrvení hráze , napomáhá rozšíření tkání a zvýšení jejich elastičnosti, ženy se naučí uvolnit se při pocitu pálení či bolesti hráze, což je důležité při p

Intermitentní poslech ozev plodu

O intermitentním poslechu ozev toho bylo napsáno hodně, ale vzhledem k tomu, že se výsledky, které byly shledány, neodráží v české literatuře, praxi a doporučených postupech, je asi potřeba to stále opakovat. Docela bych polemizovala s Metodickým doporučením MZ ČR...využití porodních asistentek při vedení porodu ...centra porodní asistence (u fyziologického porodu/nízkorizikové ženy). Následující text se bude vztahovat na péči o nízkorizikovou ženu, u které riziko zůstává nízké po celý průběh porodu. Při výskytu komplikací, anomálií při intermitentní auskultaci nebo u jinak rizikové ženy je samozřejmé použití kontinuálního CTG.    Metodické pokyny nám říkají: „Součástí objektivního vyšetření (při příjmu na porodní sál) je ... vstupní CTG“ Není jisté, zda CTG při příjmu přináší výhody. NICE (1)  - Rutinní CTG při příjmu bylo spojeno s nárůstem SC a žádným zlepšením perinatálních výsledků, tyto důkazy ovšem nejsou dostatečně silné. FIGO (2) - CTG při příjmu zvyšuje pravděpodobnost

Indukce laktace – kojení bez porodu, adoptivní kojení

Inspirace na články mi velice často přichází ze sociálních sítí. Zahlédla jsem na instagramu fotku lesbického páru, kde obě ženy kojily a v popisku byl zmíněn Newman Goldfarb protokol, díky kterému je možné navodit laktaci i u ženy, která nikdy neporodila a nebyla těhotná. Musím se vytahat za uši, protože jsem nevěděla, že to je možné. Myslela jsem si, že se toho dá dosáhnout jen u žen, které už někdy kojily, což jak víme, je velice starý proces a všechny princátka měly kojné. Tento proces je vhodný pro adoptivní rodiče / rodiče, kteří se obrátí na náhradní matku, ženy v lesbickém páru, které se chtějí obě podílet na kojení a transgender rodiče. (Ano, byla popsána kazuistika, kdy se podařilo navodit laktaci u 30-leté transženy, která užívala hormonální terapii šest let (1)). U žen, které již kojily je proces většinou jednodušší, ale laktace se dá navodit i u žen, které nekojily. Chce to jen obrovské odhodlání a motivaci . Ale co může být lepší motivace než dát dítěti všechny prot